Annesinden kızına.. Tarif Defterime Hoşgeldiniz:))

26 Mayıs 2014 Pazartesi

Ev usulü Bebe bisküvisi


Evde 8 aylık bir bebek olunca tariflerim de buna göre oluyor tabi:)) Marketlerde satılan cicibebeleri pek tavsiye etmiyor doktorlar katkı maddelerinden dolayı.. Bu bisküviler hem pratik hem de sağlıklı. Rahatlıkla içinize sinerek bebeğinize verebilirsiniz. En azından hazır paketlerden daha sağlıklı diye düşünüyorum.                                                           

Malzemeler:
2 çay bardağı un
1 çay bardağı irmik
2 çay bardağı pirinç unu
4 yemek kaşığı tuzsuz erimiş tereyağı
2 yemek kaşığı pekmez
1 yumurta sarısı
Yarım çay bardağı süt yada yoğurt
Yada isteğe bağlı kayısı püresi( ben az süt biraz da yoğurt kullandım.) hamur katı olursa yoğurtla açabilirsiniz. 

Hazırlanışı;
Bütün malzemeleri bir kaba alın, elinizle yumuşak bir hamur elde edene dek yoğur un. Elde ettiğiniz hamuru streç filme sarıp buzdolabında 30dk dinlendirin. Dinlenen hamuru üzerine yağlı kağıt sererek merdane yardımıyla açın. Küçük dilimler halinde kesin. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. 170 derece fırında 20dk pişirin. Üzeri beyaz kalıcak şekilde ayarlayın. Pişen bisküvileri soğuyunca tepsiden alın. Sıcakken yumuşak oluyor. 

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Oy oy minik ellere bak :)
Biskuvi cok lezzetli - belli :)
Ellerine saglik canim, en kisa zamanda deneyecegim :)
Sevgiler...

Blogcu Sultan dedi ki...

çok güzel vede doğal bir tarif olmuş benim tosunlar içinde yapasammıki acaba? :)

mutfagabuyrun dedi ki...

ew yapımı gibisi varmı canım.çok güzel olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

günlük yaşamım dedi ki...

oy yerim senin pammaklarını yaaaa :)) maşallah canım ne büyük bir keyif bu büskiviyi yapmak.. eline sağlık benim de canım istedi. aman çocuklarınıza dışardan bişey yedirmeyin bugün haberlerde okudum mulipa da gdo çıkmış :(