Annesinden kızına.. Tarif Defterime Hoşgeldiniz:))

11 Haziran 2014 Çarşamba

Kuru meyveli vanilya soslu baton kek

Malzemeler

3 yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı toz şeker
2,5 su bardağı un
Kabartma tozu 1 pkt
Vanilya 1 pkt
1 su bardağı doğranmış kuru meyve( kayısı incir kuru üzüm vs)
Yarım su bardağı kavrulmuş fındık kırığı 

Üzeri için
Vanilya sosu hazır paket kullandım ben

Yapılışı;
Yumurtaları köpük köpük oluncaya dek çırpın. Şekeri yavaş yavaş ekleyin. Çırpmaya devam edin, şeker eriyince diğer malzemeleri ekleyin. Unu ve kabartma tozunu elekten geçirerek ekleyin. Mümkünse eğer tahta kaşık yardımıyla karıştırın. Bu daha güzel kabarmasını sağlıyor. Kırılmış fındıkları da ekledikten sonra; baton kek kalıbınız varsa yağlı kağıt yerleştirin içerisine yoksa herhangi bir kek kalıbı da olur. Yağlanmış kalıba çırpılmış kekinizi dökün. Yıkanmış ve doğranmış kuru meyvelerinizi dibe çökmemesi için una bulayın (ben unuttum una bulamayı dibe çöktü) kekinize  ekleyin. 180 derece fırında kabarmaya başlayıncaya kadar pişirin. Sonra ısıyı 150 ye düşürün. Yaklaşık 50 dk pişirin. Kürdan testinden geçirin pişmiş ise eğer fırını kapatın. Kendi ısısında yavaş yavaş soğumaya bırakın. Kek işi sabır ister efem.:)) soğuyan keki kalıptan çıkarın istediğiniz gibi süsleyin ben vanilya sosu ile servis ettim. Pudra şekeri de yakışır tercih sizin. Afiyet olsun mutlu günler bol güneşler;)))



4 yorum:

mihrimah dedi ki...

ellerine sağlık canım çok lezzetli görünüyor.afiyetler olsun.sevgiler.

CANBOGAZDAN dedi ki...

cok şık olmuş canim. icinde de kuru meyvalar, himm nefis. ellerine saglik.

sibelinmutfagi dedi ki...

ellerine sağlık güzel görünüyor

Unknown dedi ki...

sadece kadınlara özel kadın giyim, elbise,abiye, kıyafet, tunik,
tesettür giyim,
bayan giyim,
etek,elbise,moda,marka,
trend,çocuk giyim,sexi iç giyim,sexi çamaşır,fantezi,fantezi iç çamaşır,hırka,