Annesinden kızına.. Tarif Defterime Hoşgeldiniz:))

31 Mayıs 2012 Perşembe

Sünger Pandispanya





Sünger Pandispanya

5 yumurta
1 su bardağı + 2 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı kaynar su ( şekerin erimesi için)
2 su bardağından az eksik un
yarım paket kabartma tozu

Yumurta aklarını bir kaba, sarılarını da ayrı bir kaba alalım önce. Aklarını bir fiske tuz ile kar haline gelinceye kadar çırpalım. Diğer kapta yumurta sarılarını ve şekeri, kaynar suyu ekleyerek iyice çırpalım. Açık sarı olana kadar çırpın. İki karışımı birbirine ekleyelim. Tahta kaşık yardımıyla karışltıralım, unu ve kabartma tozunu da eleyerek yavaş yavaş yedirerek ekleyelim. Tereyağ ile yağlanmış kalıba dökelim karışımımızı. İki kere ser zemine vuralım tak tak:) Hava kabarcıkları çıksın diye bu işlem:) En son 200 derecelik soğuk fırında kenarları kabarıncaya kadar pişirelim sonra ısıyı 150ye düşürelim üzeri hafif kızarıncaya kadar pişirelim. Yaklaşık 20dk da pişiriyor:) Bu tarif için cahide&jibek hanımlara da teşkr edelim:)

Not; Pandispanya soğuduktan sonra dondurucunuzda saklayabilirsiniz, istediğiniz zaman çıkarın süsleyin. Ben 3gün sonra kızımın doğum günüsü olduğu için önceden yaptım ki, o gün çıkarıp  rahat rahat süslemesini yapayım diye..Allah şu dondurucuları icat edenden razı olsun valla, yoksa onca hazırlık bir güne nasıl sığar dimi ama...:))

5 yorum:

pasta köşesi dedi ki...

en güzelini yapmışsın canım bekleyen pandispanya pasta için daha güzel oluyor:)hemde zamandan kazanıyorsun pasta yaparken:)sevgilerimlee..

mutfagabuyrun dedi ki...

gerçektende sünger gibi olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık tatlım:))
çok güzel olmuş pandispanyan:))puful puful:)

ihlamurcum dedi ki...

Çok hoş kabarmış, elinize sağlık.Pandispanyaya ben kabartma tozu koymam,ayrıca irazcık nişastayla unu karıştırıpta deneyin.Rengi kar beyaz oluyor.

Fatosca Tadlar dedi ki...

Merhaba bloğunuzu bir arkadaşımın sayfasında dolaşırken keşfettim:)) Ne güzel bir pandispanya olmuş gerçekten sünger gibi puf puf:))
Bende de bir tarif var ona buzlu su koyuyorum:)) Bu tam tersi. Çok güzel görünüyor. Sevgili Dilekcim ben de bir dahaki sefere çok nişastayla deniycem:)))
Ellerinize sağlık. Sizi takibe alıyorum hemen:)))
Bana da beklerim. fatoscatadlar.blogspot.com
Sevgiler....