Annesinden kızına.. Tarif Defterime Hoşgeldiniz:))

27 Ağustos 2011 Cumartesi

güveçte sebzeli et yemeğim ve güllacım:))

Tekrar merhaba dostlarım..bu akşam iftara misafirlerim vardı, menü ise; güveçte et yemeğim, tereyağlı pilavım, yayla çorbam tatlı olarak da güllaç:)) Önce güvecin tarifini vermek istiyorum çünkü çok beğenildi:)) umarım sizde beğenirsiniz:))))
Malzemeler;

1 kilo dana eti kuşbaşı
2 adet orta boy patlican
1 adet orta boy kabak
1 adet patetes
1 domates
2 diş sarımsak
2 adet soğan
sıvıyağ
salça(biber ve domates karışık)
tuz


Yapılışı; Önce etleri yıkayıp ayrı bir tencerede kavurun yağ koymadan kendi suyuyla pişecek, etler piştikten sonra güveçte sıvıyağını kızdırın küp küp doğranmış soğanları atın kavurun biraz..yarım çorba kaşığı biber salçası yarım ç.k domates salçasını koyun eritin. Üzerine sırayla küp küp doğranmış patlicanları, kabakları ve patatesleri koyun. Arasına kavrulmuş etleri koyun, etin üzerine tekrar patlican,kabak,patates koyun..önemli olan etlerin sebzelerin arasında kalması..:)) En son üstüne doğranmış domatesleri koyun (kabuğunu soyup doğrarsanız daha lezzetli oluyor)..2diş sarımsağı küçük küçük doğrayıp aralarına sıkıştırın..2tatlı kaşığı tuz serpin, sıcak suyunu ilave edin, sıcak suyu güvecinizin büyüklüğüne göre ayarlayın yarısına kadar doldurmanız yeterli olacaktır..altını kısık ateşe ayarlayın yaklaşık 1saat 15 dk pişirdim ben..kısık ateşte daha lezzetli oluyor..Ara ara kontrol edin suyunu..afiyet olsun:))

    Güllaç

Hazır paket güllaç yufkaları artık her markette satılıyor, ben de almıştım bir paket, arkasında verilen tarife göre yaptım hem kolay hem de pratik bir tatlı herkese tavsiye ediyorum..8 bardak sütle 3bardak şekeri kaynayıncaya kadar pişirdim.soğuduktan sonra güllaç yufkalarını büyük fırın tepsisine tek tek şekerli sütle ıslayarak yerleştirdim.arasına isteğe bağlı fındık, fıstık,ceviz farketmez ben ceviz koydum, üstünü süslemek içinde fındık kullandım..erik kiraz ve vişne kurularıyla süsledim..afiyet olsun^_^

11 yorum:

ayak izleri-sevgi dedi ki...

yaa bende güllaç yapmak istiyorum..ama eşim sevmiyor.. e ben tek başıma nasıl yicem ki onca tatlıyı.. size gelsem misafirliğeeee..

Şirince Tatlar dedi ki...

ne demek efendim her zaman bekleriz:))))

Unknown dedi ki...

Off yemegini lezzetli oldugu nasil belli !!!ellerin dert görmezsin. bu ara soruna cevapliyorum, minik silikon kek kaliplarinda yaptim keki :)

Şirince Tatlar dedi ki...

teşkr ederim beğenmenize sevindim:))

marifet ellerimizde dedi ki...

canım hayırlı bayramlar dılerım:))))))))))

ellerıne saglık....

izlemeye alıyorum..sende ızler arada ziyaret edersen sevinirim...sevgıler.
zeynep

BÜTÜ dedi ki...

bizzat yemeğin tadına bakmış biri olarak bayıldığımı söylemeliyim :) elinin lezzeti harika :) çok öpüyorum şirincim :)
http://butunundunyasi.blogspot.com/

Şirince Tatlar dedi ki...

bütücüm tşk ederim canım benim..

Şirince Tatlar dedi ki...

zeynep hn sizede hayırlı bayramlar dilerim..tşk ederim arada ziyaretinize uğrayacağım mutlaka:))

anne eli gibi dedi ki...

ELERİNİZE SAĞLIK,BENDE GEÇEN GÜN YAPTIM,AMA DAHA YAYINLAMA FIRSATIM OLMADI.BLOĞUNUZ ÇOK GÜZEL BUNDAN SONRA TAKİPTEYİM,SEVGİLER..

Unknown dedi ki...

güveç yemeklerini çok severim ellerinize sağlık

yemekbiraşk dedi ki...

güveç mis gibi kim hayır derki böylesine güzel yemeğe:)
hayırlı bayramlar diliyorum
sevgilerimle..