Annesinden kızına.. Tarif Defterime Hoşgeldiniz:))

13 Ağustos 2012 Pazartesi

Fındıklı Tel Kadayıf

Giresun un tel kadayıfı meşhurdur, özelliği çok ince ve kuru olmasıdır,yapımı da diğer kadayıf tatlılarından biraz farklıdır. Valla ister yaş olsun ister kuru, ister muhallebili olsun ister künefe..her türlüsünü severim yeterki kadayıf olsun dimi ama..Geçenlerde memleketten misafirlerim vardı, saolsunlar elleri boş gelmemişler; Trabzon ekmeği ile, tel kadayıf getirmişler gelirken. Ramazan ayı olunca tabi tatlısız olmaz, yaptım yedik afiyetle. Önce kadayıfın şerbetini hazırladım.

300 gr kadayıf için,Şerbeti;
  • 3 su bardağı şeker
  • 3 su bardağı su
  • 2-3 damla limon suyu
Su ve şekeri bir tencerede yaklaşık 15dk kadar kaynattım. Limon suyunu ekledim 2-3 dk daha kaynatıp altını kapattım soğumaya bıraktım. Süt ile de yapılıyor bu şerbet limon suyu eklenmiyor sadece.
Fırın tepsisini yada kare borcam da olur tereyağ ile yağladım, tel kadayıfı elimle heryerine eşit dağılacak şekilde yaydım. Kavrulmuş fındık içi serpiştirdim. Tekrar fındığın üstüne tel kadayıf yaydım. Minik tereyağ parçaları ekledim üstüne(tuzsuz tereyağı olacak bu arada) Önceden ısıtılmış 150 derece fırında üstü kızarıncaya kadar pişirdim.
Fırından çıkardığım kadayıfı 10-15dk beklettim. İyice ılıyan şerbetimi de kadayıfın üzerine gezdirdim, çatal yardımıyla bastırarak şerbetini çekmesini sağladım. Kavrulmuş fındık içiyle servise sundum. Afiyet olsun..


9 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

çok severek yerim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

bende kadayıfın her halini severim ellerinize sağlık..

mihrimah dedi ki...

çok lezzetli görünüyor.ellerine sağlık canım.bende kadayıfın her çeşidini severim ama annem yaparsa.sevgiler

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

en sevdiğim tatlılardan birisidir ellerine sağlık şirinciğim....

Özlem dedi ki...

Kadayıf bana bakıyor ben kadayıfa oldu mu şimdi. Aman tarhana çorbası. çıkıyorum ben buradan. :))

Banu dedi ki...

Ellerine sağlık tatlım nefis görünüyor...
Şirincim ayy ben seni şimdi tanıdım sen ankaralı şirinsin:)) yaa resimleri değiştirmişsin uzunca da bi ara verdin özletme tatlım böyle:)) öptüm sevgilerimle...

zeynep dedi ki...

Hiç yemedim ben kadayıf tatlısını lezzetli görünüyor,ellerinize sağlık..

Unknown dedi ki...

cok keyifli gozukuyor
ellerine saglik.....
profildeki tarifede bayildim:))
sevgiler

kazan dedi ki...

Nefis görünüyor. Mutlu, huzurlu ve sağlıklı bayramlar