Annesinden kızına.. Tarif Defterime Hoşgeldiniz:))

13 Ağustos 2012 Pazartesi

Tarhana Çorbası


Hayırlı Ramazanlar tekrar tekrar herkese, yine ben:)) Uzun zamandır tarif yayınlayamıyorum çünkü fotoğraf makinem bozuldu. Bir de oruçlu iken internette uzun süre vakit geçiremiyorum falan filan......:)) bahaneler bitmez, ne demiş birileri "bahane çokta uydurasım yok" heheh..
Beypazarından almıştım bu tarhanayı, tadı gayet güzel, ev tarhanası imiş..
Gelelim miss gibi nane kokan tarhana çorbamın tarifine,

4-5 çorba kaşığı tarhana( soğuk suda ıslatın önce)
1 adet yeşil biber
1 adet kırmızı biber(yarısını kullanın)
1 adet domates
1 tatlı kaşığı kuru nane
1 tatlı kaşığı domates salçası
et yada tavuk suyu(soğuk)
tereyağ

Biberleri küçük küçük doğrayın, tenceremize tereyağ ekleyin eriyince biberleri ekleyin kavurun. Üzerine kuru nane, salça ve domatesi( kabuklarını soyun küçük küçük doğrayın) ekleyin. Tenceremizin kapağını kapatıp 5dk domatesler eriyinceye kadar kavurun. soğuk suda bekletilmiş tarhanayı ekleyin. karıştırın et yada tavuk suyumuzu ekleyin. Kaynayıncaya kadar karıştırın. Taze nane ile servis yapın.Afiyet olsun


3 yorum:

kış güneşi dedi ki...

Ah ah ah en sevdiğim çorbalardan kaseden pek güzel. bahanelerine gelince aynen bende uzun süre bakamıyorum bu cama hem oruç hemde gözümden dolayı,dostlar affetsin bizi eline sağlık

anne eli gibi dedi ki...

en severek yediğim çorbalardan biridir,ellerine sağlık canım...

safransarı dedi ki...

namm nam naamm iyi yiyilir bu sıcakta he :)