Annesinden kızına.. Tarif Defterime Hoşgeldiniz:))

6 Ekim 2012 Cumartesi

Kışa Hazırlık Domates Konserve


Malum kış ayları yaklaşıyor artık. Buzluğumda yer kalmayınca mecburen domatesleri konserve olarak değerlendirdim. Her meyve ve sebzeyi mevsiminde yeme taraftarıyım ben. Doğru ve sağlıklı olan da bu zaten:))

Yapılışı;
Domatesleri yıkadım, kabuklarını soydum, küp küp doğradım. Küçük küçük köy biberlerim vardı, onları da yıkadım. Önce büyük boy tencereye sıvıyağı koydum, kızdırdım. Biberleri ekledim, kavurdum. Sonra domatesleri ekledim üstüne, tuz koydum, pişirdim. Bu menemen olarak tüketilecek.
Yemeklik olanlara biber eklemedim.
Kaynar kaynar kavonozlara doldurdum, kapağını sıkıca kapatıp ters çevirdim. 1 gün bekletilecek bu şekilde. Kavonoz kapaklarının yeni olması gerekiyor. Ertesi gün kavonozları çevirdikten sonra, eğer kapaklar şişkin durmuyorsa konserveniz olmuştur. Şişmiş ise kapağını açıp, küçük bir tencerede kaynatıp tekrar kavonoza koyabilirsiniz.
Bana bu konserveleri yapmamda yardımcı olan Filiz ablacığıma da çoook teşekkür ediyorum buradan.
Herkese mutlu günler diliyorum:))

Hiç yorum yok: